ΕΝΔΟΔΟΝΤΙΑ

Προστατέψτε την υγεία των δοντιών σας για πάντα

Ενδοδοντία ονομάζεται ο κλάδος της οδοντιατρικής που μελετά τη μορφολογία, τη φυσιολογία και την παθολογία των ευαίσθητων, μαλακών ιστών στο εσωτερικό του δοντιού. Κατά κύριο λόγο εντοπίζει και θεραπεύει βλάβες του πολφού των δοντιών καθώς και βλάβες πολφικής αιτιολογίας εφαρμόζοντας την ενδοδοντική θεραπεία, πιο γνωστή με το όνομα «απονεύρωση».

ΕΝΔΟΔΟΝΤΙΑ

Η ανατομία του δοντιού

3 ΕΙΔΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΙΣΤΩΝ
Κάθε δόντι αποτελείται από τρία είδη σκληρών ιστών (την αδαμαντίνη, την οδοντίνη και την οστεΐνη) και από τον μαλακό ιστό (τον πολφό). Η αδαμαντίνη (κοινώς, σμάλτο) είναι η ορατή, εξωτερική, λεία και γυαλιστερή επιφάνεια κάθε δοντιού, πάχους 1-2 εκατοστών, και αποτελεί τον πιο σκληρό ιστό του ανθρώπινου σώματος. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται η οδοντίνη, που επίσης αποτελεί εξωτερικό περίβλημα του τμήματος του δοντιού, όμως δεν είναι ορατή. Καταλαμβάνει το μεγαλύτερο τμήμα, περιβάλλει και προστατεύει το νεύρο και τα αγγεία του και ευθύνεται για τη μεταβίβαση των ερεθισμάτων και του πόνου στο νεύρο του δοντιού. Η οστεΐνη ανήκει στο εξωτερικό περίβλημα του τμήματος του δοντιού όμως δεν διακρίνεται στη στοματική κοιλότητα. Ο ρόλος της είναι να προστατεύει τη ρίζα του δοντιού και να το συγκρατεί καλά στο κόκαλο
ΚΕΝΤΡΟ ΔΟΝΤΙΟΥ

Στο κέντρο του δοντιού, μέσα στον πολφικό θάλαμο, βρίσκεται ο πολφός, ο μαλακός ιστός που φιλοξενεί τον νευρικό ιστό και τα αιμοφόρα αγγεία και η κύρια λειτουργία του είναι η παροχή αίσθησης και θρέψης στο δόντι. Ο πολφός είναι ένας ζωντανός ιστός, κάτι που σημαίνει ότι αν το δόντι χαλάσει εξαιτίας της τερηδόνας ή κάποιου κατάγματος, τότε ανοίγεται δίοδος στα μικρόβια που μπορεί να φτάσουν στον πολφό και να προκαλέσουν μόλυνση, φλεγμονή και κατ’ επέκταση πόνο. Σε αυτή την περίπτωση, η μοναδική λύση είναι η απονεύρωση.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Γιατί αισθάνομαι πόνο

Όταν λοιπόν ο πολφός μολυνθεί ή νεκρωθεί εξαιτίας περιοδοντικής βλάβης του δοντιού στο περιοδόντιο, εκτεταμένης τερηδονικής βλάβης, ραγίσματος ή μικρότερου τραυματισμού, αυξάνει τη ροή του αίματος με αποτέλεσμα το δόντι να αδυνατεί να καταπραῢνει μόνο του την εσωτερική πίεση. Τότε εμφανίζεται πόνος όταν ασκείται πίεση από το δάγκωμα ή τη μάσηση, ή όταν το συγκεκριμένο δόντι έρθει σε επαφή με κρύο ή ζεστό.

Πολλές φορές ο πόνος εμφανίζεται ακόμα κι όταν δεν υπάρχει κάποιο εξωτερικό ερέθισμα που θα μπορούσε να τον πυροδοτήσει. Σε αυτή την περίπτωση η ενδοδοντική θεραπεία κρίνεται απαραίτητη και απολύτως αναγκαία.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΠΟΝΕΥΡΩΣΗ

Όταν ο πολφός εκτεθεί σε παθογόνα μικρόβια, τότε αυτά σταδιακά εισχωρούν μέσα στο νεύρο που σιγά σιγά νεκρώνεται. Έτσι δημιουργείται φλεγμονή η οποία συνοδεύεται από ευαισθησία του δοντιού μέχρι οξύ πόνο. Αν η φλεγμονή δεν θεραπευτεί εγκαίρως, τα μικρόβια προχωρούν, προσβάλλουν και σταδιακά εκφυλίζουν το κόκαλο, με αποτέλεσμα το δόντι να χρειαστεί ακόμα και εξαγωγή. Μελλοντικά η εξαγωγή δημιουργεί σοβαρότερα προβλήματα, καθώς το αφαιρούμενο δόντι θα πρέπει να αντικατασταθεί με εμφύτευμα ή γέφυρα (διαφορετικά τα δόντια θα στραβώσουν), διαδικασίες που υποβάλλουν τον ασθενή σε μεγαλύτερη και πιο χρονοβόρα ταλαιπωρία από μια απλή απονεύρωση.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΠΟΝΕΥΡΩΣΗ

Ο σκοπός της απονεύρωσης είναι να σώσουμε το δόντι και να το διατηρήσουμε στη στοματική κοιλότητα. Κατά την εργασία, το δόντι απομονώνεται με ελαστικό απομονωτήρα για να παραμείνει καθαρή η περιοχή και στη συνέχεια μπαίνει κάτω από το μικροσκόπιο για να καθαριστεί σχολαστικά η τερηδόνα, να εντοπιστούν καθώς και να απολυμανθούν όλοι οι ριζικοί σωλήνες. Στον ασθενή χορηγείται τοπική αναισθησία και ο πόνος δεν ξεπερνά αυτόν ενός απλού σφραγίσματος. Μετά τον καθαρισμό, οι ριζικοί σωλήνες σφραγίζονται ερμητικά με ένα ειδικό, ελαστικό υλικό που ονομάζεται γουταπέρκα για να προστατευθούν από μελλοντική εισβολή των μικροβίων.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΝΕΥΡΩΣΗ

Μετά την ολοκλήρωση της απονεύρωσης απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά τη μάσηση ή το δάγκωμα, καθώς η φλεγμονή των ιστών ίσως προκαλέσει μικρή δυσφορία για τις επόμενες μέρες, που όμως αντιμετωπίζεται με απλά παυσίπονα. Ωστόσο, το απονευρωμένο δόντι, ακριβώς επειδή στερείται σωστής αιμάτωσης και θρέψης, αν και αντλεί θρεπτικά συστατικά από τα γύρω δόντια, σπάει εύκολα. Για να ενισχυθεί λοιπόν η δομή του δοντιού, συνήθως είτε γίνεται σφράγισμα είτε τοποθετείται από πάνω μία πορσελάνινη θήκη (στεφάνη), που βελτιώνει την εμφάνισή του και αυξάνει τη διάρκεια της ζωής του στη στοματική κοιλότητα. Με σχολαστική φροντίδα και εντατικό οδοντιατρικό έλεγχο, τα ενδοδοντικά θεραπευμένα δόντια μπορούν να διαρκέσουν μια ζωή.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΟ MICRODENTAL

Πού οφείλεται η επιτυχία της απονεύρωσης στο Microdental

Στη σημερινή εποχή οι πιθανότητες επιτυχίας της απονεύρωσης κυμαίνονται σε πολύ υψηλά ποσοστά της τάξης του 95%. Οι σημαντικότεροι παράγοντες επιτυχίας είναι η εξαιρετική επιστημονική κατάρτιση του οδοντιάτρου καθώς και τα τεχνολογικά μέσα που έχει στη διάθεσή του.

Στο Microdental επενδύουμε διαρκώς σε νέο τεχνολογικό εξοπλισμό ώστε να παρέχουμε στους ασθενείς μας υψηλού επιπέδου οδοντιατρικές υπηρεσίες. Γι’ αυτό τον λόγο έχουμε εγκαταστήσει στο ιατρείο μας 2 κορυφαία μηχανήματα με τεχνολογία αιχμής καθώς και υπερσύγχρονα οδοντιατρικά εργαλεία.

1. Οδοντιατρικό μικροσκόπιο με μεγεθύνσεις έως και 12x

Το υπερσύγχρονο οδοντιατρικό μικροσκόπιο OMS2380 Zoom της εταιρείας Zumax με την ασυναγώνιστη ποιότητα των οπτικών του, τον εξαιρετικό φωτισμό και την ευκολία χρήσης του, ακόμα και στις πιο δύσκολες οδοντιατρικές περιπτώσεις, παρέχει άριστη ευκρίνεια και οπτική απεικόνιση και αποτελεί ένα σπουδαίο εργαλείο στα χέρια μας.

Μέχρι σήμερα, ο μη εντοπισμός ενός ριζικού σωλήνα αποτελούσε την πιο κοινή αιτία πόνου ή εκ νέου μόλυνσης ακόμα και μετά την απονεύρωση. Πλέον, η πολύτιμη βοήθεια του μικροσκοπίου, με λούπες ουλικών μεγεθύνσεων (που ξεκινούν από 3.0x έως και 12x και βοηθούν στην ανεύρεση ακόμα και μικροσκοπικών οδοντικών δομών) και με μοτέρ που εισχωρεί στον ριζικό σωλήνα, αναβαθμίζει στον μέγιστο βαθμό τη διαγνωστική μας ικανότητα.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΟ MICRODENTAL

2. Τρισδιάστατη τομογραφία κωνικής δέσμης (Cone Beam Computed Tomography - CBCT)

Ο δυναμικός εξοπλισμός του ιατρείου μας ενισχύεται από τον υπερσύγχρονο ψηφιακό Ορθοπαντογράφο - CBCT με πανοραμικό & κεφαλομετρικό, μοντέλο CS 8200 3D, της κορυφαίας κατασκευάστριας εταιρείας στα οδοντιατρικά απεικονιστικά Carestream Dental. Η επιθυμία μας είναι να εξυπηρετήσουμε τους ασθενείς μας μέσα στην ασφάλεια του ιατρείου μας, με μηχανήματα άριστης απεικονιστικής ακρίβειας.

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΟΡΘΟΠΑΝΤΟΜΟΓΡΑΦΟΣ

Ο οδοντιατρικός ψηφιακός τομογράφος αποτελεί ένα σπουδαίο διαγνωστικό εργαλείο, το οποίο μας βοηθάει να λάβουμε αναλυτικές και πολύ εξειδικευμένες τρισδιάστατες απεικονίσεις των δομών της άνω και της κάτω γνάθου, ώστε να σας προσφέρουμε τον αρτιότερο θεραπευτικό σχεδιασμό και το πιο αξιόπιστο κλινικό αποτέλεσμα.

Πιο συγκεκριμένα, βοηθάει σε περιπτώσεις:

• Αξιολόγησης του οστικού υποστρώματος της άνω και κάτω γνάθου για την τοποθέτηση οστεοενσωματουμένων εμφυτευμάτων
  • Διερεύνησης οστικών αλλοιώσεων
  • Εντοπισμού έγκλειστων και υπεράριθμων δοντιών
  • Απεικόνισης των κροταφογναθικών διαρθρώσεων
  • Απεικόνισης σχιστιών και γναθοπροσωπικών ανωμαλιών
  • Κεφαλομετρικής τρισδιάστατης ανάλυσης
  • Περιοδοντολογίας
  • Ενδοδοντίας
  • Ορθογναθικής χειρουργικής

Παράλληλα, η ταυτόχρονη απεικόνιση της άνω και της κάτω γνάθου, ο περιορισμός του πεδίου ακτινοβόλησης και η δυνατότητα αποστολής της εξέτασης σε ηλεκτρονική μορφή ή/και εξαγωγής της σε μορφή DICOM αποτελούν επιπλέον λόγοι για να επιλέξετε τον καινοτόμο οδοντιατρικό τομογράφο του ιατρείου μας.

3. Οδοντιατρικές λούπες

Εργαλείο εξαιρετικής σπουδαιότητας για την εργασία μας αποτελούν επίσης οι οδοντιατρικές λούπες της Univet, ηγέτιδας εταιρείας στον τομέα της. Τα νέα οπτικά Ultra HD, με μεγεθύνσεις 3.5x – 4.0x – 5.0x παρέχουν εκπληκτική ευκρίνεια και εξαιρετικό βάθος πεδίου, για στερεοσκοπική όραση. Παράλληλα, διαθέτουν μεγαλύτερη φωτεινότητα χωρίς χρωματική παραμόρφωση, με εκπληκτικά αποτελέσματα ακόμη και στα πιο δύσκολα οδοντιατρικά περιστατικά των ασθενών μας.

Η τεχνογνωσία μας θα ακολουθεί πάντα τις τελευταίες εξελίξεις. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι πάντα θα λαμβάνετε εξατομικευμένη οδοντιατρική φροντίδα με τα πιο σύγχρονα μέσα.
ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Κριτικές

Καταπληκτικός γιατρός και άνθρωπος!
Review us on google light theme

Χρ. Αλεξούδης

Check Availabity